ІV. КРАСОТА
И МИЛОСЪРДИЕ
РЪКА
ЗА РЪКА
Консултантска къща "От игла до конец" за пети
пореден път издаде "Алманах на българската мода". Новото
издание е билингвистично - на български и на английски език и е обогатено
в културен и информационен план. "Алманах на българската мода
2004-2005" подкрепи Националната
кампания за борба с рака на гърдата под патронажа на първата дама
г-жа Зорка Първанова, която по традиция е и автор на предговорите
на
луксозния моден каталог. По време на благотворителната премиера на "Алманах
на българската
мода 2004-2005" на 1 декември
2004 година в Резиденция "Бояна" първата дама
даде най-висока оценка на изданието и на неговия
автор, наричайки го "най-добрия
български моден специалист".
Организиран беше благотворителен аукцион с разпродажба на
първите екземпляри на новата
книга. Първият екземпляр на изданието беше закупен от Иван Чалъков
- председател на Форум българска мода, за 1000 лева. Вторият екземпляр
беше закупен също за 1000 лева от финансовия директор на Руския съюз
на геолозите в България г-н Марк Мишиев, а
изпълнителният директор на същия съюз - г-н Емин Гаджиев, закупи
с благотворителна цел часовник с марката "Дона Каран" за
350
лева. Към благотворителната акция активно се включиха и: "Ейвън
Козметикс
България; "И.Н.А. Трейдинг" ООД; г-жа Лияна Мелик Пашаева;
г-н Юлий Павлов - директор на
Център за анализи и маркетинг, барон Кирил Гендович и др. Общата
сума от благотворителното
начинание надхвърли 4000 лева. По-голямата
част от средствата са предназначени за подпомагане борбата срещу
рака на гърдата. По традиция консултантска къща "От игла до
конец" от
дели средства за Дом "Св. Иван Рилски", на който авторът
на алманаха е кръстник и неизменен
дарител през последните пет години, както и закупи модерна DVD и
видеотехника за студентите
по мода от Националната художествена академия и студентите от Факултета
по журналистика
и масова комуникация. Промотърки на "Ейвън
Козметикс България" на място предлагаха с благотворителна цел
продукти от серията "Ейвън
срещу рака на гърдата", включително и популярната брошка - символ
на хуманната акция. В артистичната програма участваха някои от най-известните
модни къщи и дизайнери, сред които: "Тодор", "МирO", Илона Шаламанова и "Колев и
Колев",
Фани Пападопулу, "Юнона", "Монро", "Претенции", "Ирида", "Тани
фешън", Жана Жекова, "Романтика", "Пара" и "Плюто", "Квят", "Тали
Вейл", "Наф - наф" и "Chevignon", "Агресия" /с
обувките "Мецлан"/, "А-стил", Мария Недкова, "Холидей" и
др. По
време на премиерата на "Алманах на българската мода 2004-2005" авангардната
дизайнерка
Мариела Гемишева представи
вдъхновения от новата фешън
колекция на Nokia модел на дреха в 3 части. Пърформънсът съчетаваше
духа на една дизайнерска революция в мобилните телефони с настроението
и елегантността от 20-те години на миналия век.
Водеща на вечерта беше телевизионната журналистка Невена
Цанкова, а водещи на аукциона -
Елена Тихомирова - "Мис България 2003", и топмоделът на "Визаж" Виктория
Джумпарова. В
шоуто участваха най-известните
български фотомодели и манекени, повечето от носителките на
титлата "Мис България". Манекенската постановка беше на
Амалия Тинчева. Благотворителната премиера премина под патронажа
на г-жа
Зорка Първанова и се осъществи със съдействието на: "Нокия България"; "Балкан
Стар" - генерален представител за "Мерцедес Бенц" и
изключителен представител за "Крайслер" и "
Джийп" на "Даймлер Крайслер" АД в България; "Савой
Силвър Клуб Драй Джин"; бутик "
Далая"; Резиденция "Бояна"; "Лаваца"; бутилираща
компания "Горна Баня"; хотел "Даунтаун"; хотел "Самоков";
сладкарници "Неделя"; "Бъргър София"; фризьорски салони "Бона
Деа"; Джулия Ангелова.
Сред гостите се откроиха топ-мениджърите на "Нокия" (Финландия,
Гърция
и България),
Джулия Бул, барон Кирил Гендович и съпругата му Вера,
Анна Сендова -
председател на
фондация "Културен диалог -
21", Лиляна Лазарова - изпълнителен директор на "Софсток",
изключителен представител на кафе
"
Лаваца" за
България, Донка Ганева -
председател на
Академията за
мода, Иван Чалъков - предсе-дател на Форум българска мода, Ставри
Калинов, Ива Софиянска, актрисата Нели Топалова, Аня Дайнова - председател
на Асоциацията на имиджмейкърите "
Имагинес", Пламен Минчев - представител на соковете "Би
Би Би", бизнесдамата Красимира Богданова, Олга Ускова
- председател на "Руски бизнес клуб в
България", студенти по мода от Националната художествена академия
и др.
Сред присъстващите бяха и Яна Георгиева - президент, и Румяна Царска
- вицепрезидент на Националната асоциация на жените с онкологични
заболявания и техните сподвижници в България.
Първият модел, демонстриран на премиерата в Резиденция "Бояна",
беше облекло от три части. Пърформънсът беше на дизайнерката Мариела
Гемишева
и представляваше модел, специално
създаден във връзка с новата селекция
мобилни телефони "Нокия". Облеклото,
както и дизайнът на телефоните са
вдъхновени от 20-те години - тези на необузданите удоволствия,
разкоша и елегантността. Моделите телефони от категорията
"
Мода" носят характера на предизвикателната
елегантност от периода между двете световни
войни, съчетани с ексцентричността и комфорта
на съвремието ни. Стилната изразителност е в
хармония с изисканите цветове, строгата геометрия и провокативните
детайли. Топманекенката
на "Визаж" Теодора Велинова демонстрира модела със завидна
грациозност и сексапил. |