II. КОЛЕКТИВНИ ПОСТИЖЕНИЯ В БЪЛГАРСКАТА МОДА

Цялостната динамика на българския моден дизайн или казано по друг начин - брутният вътрешен продукт на българската мода се определя в изключително голяма степен от състоянието и развитието на големите производители на облекла и допълнения. През 2005 година обликът на българската модна индустрия се определяше от такива големи компании като "Агресия груп", "Макс Даниели", "Ролман", "Маркам", "Рила стил", "МирO", “Аполо”, "Денил", "Тани", "Дафне" и редица още други. Важно за тяхната дейност бе това, че успоредно с лан сирането на новите модерни схващания и тенденции за стила на обличане те заложиха и на най-новите технологии в моделирането, кроенето и ушиването на дрехите.

" Агресия груп" продължи да представя отлично родното производство на висококачествени мъжки облекла, работейки с най-добрите платове в света - "Дормьой", "Черути", "Дзеня" и други. Модна къща "Агресия" заслужено получи и наградата "Моден Меркурий 2005" за необикновения инвестиционен размах, предприемачество и бизнес в сферата на мъжкия стил. Освен това през изминалата година модният гигант разшири своята дейност, като откри на столичния булевард "Витоша" (в близост до НДК) едноименния бутик на прочутата американска марка "Калвин Клайн джинс". Деним, кадифе, кожа, сатен и памук са водещите материи на моделите, предлагани отскоро в София. Удобство, простота и заедно с това предизвикателство и микс от изненадващи хрумвания бележат облеклата с етикета "Калвин Клайн джинс".

На територията на нашата страна продължи да работи мощно и висококачествено "Миролио България" и неговите две търговски марки "Миролио Лана" (за вълнени тъкани и прежди) и "Джорджети" (за копринени тъкани). Известно е, че италианският текстилен гигант притежава три фабрики у нас - в Сливен, в Елин Пелин и в Нова Загора, с обща стойност на инвестициите, вложени в основните фондове, съоръжения и машини, 180 млн евро. Любопитно е да се знае, че капацитетът на "Миролио България" за производство на вълнени и вълнен тип тъкани е близо 7 милиона метра плат годишно, а на копринени тъкани - 8 милиона метра плат годишно, и че в българските клонове на концерна работят повече от 1300 души.

Годината беше особено успешна за бързо проспериращата модна къща "МирO" с управител и дизайнер Мирослав Стамов, която на 25-ия Международен панаир на потребителски стоки и технологии в Пловдив получи два златни медала в раздела за текстил и мода. Високите отличия бяха дадени за постижения в компютърния дизайн на облекла - ефективно използване на CAD/CAM системи и технологии за проектиране на модни колекции. "МирO" има и задгранично признание: днес тя изнася оригинална продукция в страни като Англия, Германия, Гърция, САЩ и др.

 

1. Предговор
2. Глокализация на Българската мода през 2005 година
3. Колективни постижения в Българската мода
4, Индивидуални постижения в Българската мода
5. Красота и милосърдие ръка за ръка
6, Задграничните успехи
7. Златна игла 2004

8. Моден меркурий 2005
9. Журналистическата оценка на модната 2005 година

1. Модел на "Агресия груп",
показан по време на благотворителната премиера на "Алманах на
българската мода 2004-2005".
Фото: © Иван Василев

2. Модел на модна къща "МирO", показан по време на събитието " Вкусът на лятото".
Фото: © Иван Василев

3. Модел от колекцията
есен-зима 2005-2006 на модна къща " Тани".
Фото: © Тодор Василев


Copyright © 2005 Lubomir Stoykov

Web design Fashion.bg